sunnuntai 27. tammikuuta 2013

sunnuntai ja imetys/korvikemietteitä

Tänään on ollu kiva päivä, nukuttiin kaikki kyl vähän liian myöhään- herättiin vasta 12 aikaan. Vauvakin tosin nukahti eilen vasta vähän ennen klo 23..

Jouduin eilen antamaan ekaa kertaa korviketta poitsulle. Sydän syrjällään syötin iltamaitona sitä. 
Olin muutenki tosi väsyny ja meillä oli pientä riitaa Kallen kanssa pitkästä aikaa, ni olin muutenki jo hajalla, lisäks poitsulla oli kauheet iltaraivarit ja sit jouduin siinä tilanteessa antaa sitä korviketta ekaa kertaa ni olin jotenki iihan paskana; "mun lapseen menee vierasta ainetta, oon huono äiti, yhyyyy" jne. :D Itkin vaan samalla, ku syötin sitä. Voi ei. :D Pitäis ehkä stressata "vähän" vähemmän tollasestakin.. ;D

Mun oma maito siis loppu pakastimesta ku poitsu oli sen vuorokauden mun äidillä hoidossa ja olin saanu kerättyä sille mukaan joku 800ml? omaa maitoa, jotka kaikki meni siellä.
Ärsyttävän paljon toi vuorokaus vaikutti/vaikuttaa maidontuloon, vaikka pumppasin illan aikana kolmesti, yöllä kerran ja aamulla kahdesti. Normaalisti päivän aikana saan kerättyä maitoa pakastimeen n. 120-180ml, käyttäen kerääjää imetyksen yhteydessä ja iltaisin oon pumpannut poitsun mentyä iltaunille kahden ekan tunnin aikana kaks kertaa.
Tänään mulla on tullu yks vaivanen pikkupikkupisara kerääjään ja yhdestä pumppauksesta tuli äsken joku 30ml.. :D
Mut viime yö ja tää päivä onneks selvittiin pelkällä imetyksellä kuitenki, nyt tietty iltamaitonsa hän sai taas pullosta niinku lähes aina. Eilen ja tänään se on vetäny 100ml iltamaitoa! Yritin molempina iltoina, ettei se vetäis ihan niin paljoa; annoin eka 40ml, sit 30ml ja taas 30ml ku vaikutti edelleenki nälkäseltä. Tänään se nukahtikin sit jo tossa kasin jälkeen, jes, ei mennykään ehkä rytmi piloille vaikka tänään noustiinki niin myöhään. :)

Mut joo, tänään käytiin vaunujen kanssa kaupassa, poitsu jatko uniaan vielä 1,5h kaupasta tulon jälkeen partsilla. Sain tehtyä juustokakun ja ruuan rauhassa. Nauratti vaan ku heitin puoliks läpällä Kallelle, ett katotaanko ku istun alas ja otan lusikan käteen syödäkseni ni poitsu herää- ja voitte arvataki- niin kävi. :D

Ruokana meillä oli pennepastaa kermakanaparsaherkkusienivihannessekoituskastikkeessa (:D) ja jälkkäriks mangojuustokakkua :)
Nyt se vika pumppaus ja sit sänkyyn- jos sais iteki ihmisten aikoihin tänään unta. :)

Ps. Peruin ripsihuollonki tänään ett saisin imetettyä paremmin. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti