torstai 15. marraskuuta 2012

rankka päivä

Joo, hyvä, että otin suht iisisti tiistain ja eilisen. Teen kuolemaa just nyt.
Nukuin viime yönä taas vaihteeks heräten joku miljoonasataseiskytseittemän kertaa, lisäks heräsin Kallen herätyskelloon jo joskus kasin jälkeen (nukahdin joskus kahden maissa), yritin nukkua 9.30 asti, mut sit luovutin ja nousin ylös.
Aamukin meni onneks sinäänsä suht rauhallisesti, kun mulla oli 12.30 asti aikaa maksaa laskut, syödä aamupala, juoda kahvia ja laittautua ennen neuvolaan lähtöä.
Tosin tietenki siinä vaiheessa, ku olin rupeemassa laittautumaan, ni soitti ukki ja sit soitti eno ja ja ja sit meinaskin tulla kiirus. :D


Neuvolakuulumisia:
rv 36+4
Paino +200 g/viikko (nyt siis yhteensä grammalleen +5kg)
Paineet 139/87 (aiemmin ollu korkeimmillaan 128/85 mut nyt olin kyllä juossu neuvolaan ja ehtiny istua vaan muutaman minuutin, oletan johtuvan siitä)
Sf 32 (+3cm viime viikon tiistaista)
Vauvan syke vaihteli 140-150
Tarjonta: Rt1 (=tyyppi enempi masun vasemmalla puolella)
Nyt oli pää käsikopelolla masun päältä kokeilemalla kuulemma kiinnittynyt, jee! Eli yks huoli vähemmän. :)
Siellä oli opiskelijaki paikalla, joka pääs kokeilemaan vauvan sykkeiden kuuntelua ja sitä, miten mahan päältä vauvaa tunnustellaan :D Olin koekaniinina myös siis.

Neuvolan jälkeen menin Itikseen ostamaan palkkapäiväostokset (perus kaapit-täyteen- ruokaa, ukille ja iskälle jälkikäteis synttäri-isänpäivälahjat ja Kallelle myöhästynyt isänpäivälahja, vaikkei ihan isukki viel ookaan).
Niin joo, ja oon ihan intona, ku ostin kissojen hiekkalaatikon päälle sellaisen ilmanraikastinjutun, joka ruuttaa aina puolen tunnin välein hajua. Paljon fiksumpi ku sellaset geeli-ilmanraikastimet, joita oon viikoittain sinne ennen vaihdellut aina. Ja oli PAKKO ostaa olkkariin niit AirWickin tai minkälie niitä uusia tuoksutikkuja :D (Mulla on joku ihme addiktio ostaa kaikenmaailman ilmanraikastimia :D)
Jouduin jo puolen tunnin kävelyn jälkeen pitää ekan breikin ku näköjään mulla alkoi liitoskivut tai jotain tänään, tuntuu lantiossa siltä, kun joku viiltelis luiden luota puukolla. :(
Sit ku olin käynyt jo melkein kaikissa kaupoissa, ni odottelinki Kallea 20min penkillä istuen ja tekstaten kaikkea tyhmää broidille. :D
Senkin jälkeen piti raahautua viel kolmeen kauppaan, mutta tarttin jo kantoapua, ni näin parhaimmaks istua.
Prismassa vastaan tuli neuvolatäti ja yks vanha luokkalainenki :)

Itiksen jälkeen meniki sit ikuisuus purkaessa sataa kauppakassia, pelottaa vähän miltä meijän ruokaostokset näyttää sit, kun ollaan lapsiperhe, kun ne nytkin on aina ihan järjettömät aina :D
Tosin ostin kymmenen erilaista vanukasta raskaushimoissani ja kaikenlaisia viilejä ja jogurtteja kans, nam. :D

"Pikkuostokset", noiden lisäks oli viel kaks muuta kassia. Ja Minni mun kuvausapuri taas nurkassa. :D

Sit loppuilta menikin leipoen paria juttua huomisia babyshowereita varten.

Niin joo, kääk, mulla on tänään tullu kuutisen kertaa jo kipeitä supistuksia. Mullahan harjotussuppareita on tullu koko raskauden aikana vaan tasan 2kpl :o
Saas nähdä, milloin tulee lähtö. O_O

Maanantaina pitää klo 10 mennä korva- ja nenäklinikalle, ne haluis punkteerata, mutten aio suostua siihen nyt raskaana, koska mulle on pakko antaa rauhoittavia. Sain niin kauheen paniikkikohtauksen samanlaisesta puudutuksesta alkuvuonna ku mun nenänmurtuma korjattiin, mulle jouduttiin silloinkin antaa tupla-annos rauhottavia, ku olin niin paniikissa. Ei oo nimittäin herkkua, ku ne rusauttaa ne puudutusjutut rustoista läpi ja sit joudut hengailemaan ne pitkät piikit nenässä 20min. Yh, muisteleminenki ällöttää.

Mut nyt kattomaan tän päivän jakso Teiniäitejä ja annan samalla Kallelle mm. jalkapohjani hierottaviksi. :D

1 kommentti: