tiistai 6. marraskuuta 2012

neuvolaa, itistä ja kavereita

Tänään oli neuvolalääkäri, edellinen oli tasan 10 viikkoa sitten, nyt on siis rv 35+2. :)
Masuasukkaan tän hetkinen painoarvio on 2500g ja lasketun ajan 3200-3300g, pää oli kiinnittymässä, muttei ihan vielä kiinnittynyt, toivottavasti kiinnittyy nyt pian..
Ei nimittäin enää tarttis kääntyä toisinpäin.
Viime viikollahan tyyppi oli kahtena päivänä perätilassa, vaikka ollut raivotarjonnassa muuten jo 28.8. asti. :D
Sf- mitta mulla on ollut nyt viimeiset kolme viikkoa 29cm, mutta joka kerralla on ollut eri mittaaja ja kukaan ei kyllä oo sanonut siitä mitään, vähän aiempaa enempi meni alakäyrälle tällä kertaa se, mutta viivojen sisällä pysyy kuitenkin.
Kohdunsuu oli jo pehmennyt ja lyhentynyt sentillä (nyt 2cm).
Ihan hullua, että pian mulla on lapsi. ♥
Vauvakuume vaan pahenee kokoajan ja tuntuu, että olis ikuisuus vielä siihen, että mulla on tää vauva sylissä.. Vaikka enintään on enää n. 5,5 viikkoa ja laskettu aika on reilun neljän viikon päästä.
Poitsu on niin vahva ja iso jo, että nää sen liikkeet enempikin sattuu aina ja nytkin masu ihan kipeä sen runnomisesta. :D

Neuvolan jälkeen menin etsimään paria juttua Itikseen (paljastan vasta kun voin :D), lisäks ostin äitiyssukkahousut ja pinkin kukka-tukkakoristeen :)
Lisäks ostelin muutamia kortteja viikonlopuks, niistäkin enempi vasta tuonnempana. Olenpas mä mysteerinen. ;)
Ehdotin Petralle, jos se lähtis mukaan Itikseen, ku ei olla nähty taas ikuisuuteen ja onneks sillä ei ollut mitään muuta ni se pääs mukaan. Oli kiva nähdä sitä ja sen tytärtä pitkästä aikaa.
Myöskin Veera soitti mulle ku olin neuvolassa ja tuli meijän mukaan. :)

Mulla on tänäänki ollu vähän lämpöinen olo, mut veikkaan ett reilua 37 vaan.. Niin joo, mun viime viikon verikokeissa oli ekaa kertaa tulehdusarvotkin koholla ja leukkarit oli edelleen samaa mitä aiemminkin, hemoglobiinikin oli taas laskenut rautatabuista huolimatta.
Meen viimeistään ens viikon alussa röntgeniin ja labraan. Neuvolalääkäri haluaa ottaa keuhkoista röntgenet ja taas ottaa uudet verikokeet.. Musta kyl jotenkin tuntuu, ettei selviä, mikä mulla on.. Äidillä tosissaan ihan samat oireet ja jutut, kuin mulla mua odottaessaan, eikä silläkään selvinnyt syytä. Diagnosoin tän itse perinnölliseks esikoisenodotusmysteeritaudiks :)

Hiuksetkin sain värjättyä tänään, jei. :)

Torstaina meen varmaan töihin pakkailemaan tavaroita, mikäli työkavereita on siellä paikalla ja mulla ei kuume nouse tän enempää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti