perjantai 7. syyskuuta 2012

vaivaista.

Joo, ihanan vaivaista taas. Toi mun jalka on edelleen superkipeä, vaikka eilen olikin vapaapvä muutosta jne ripsihuollon takia, mutta silti sikaturvonnut ja kipee, vaikken ole kävellyt paljon ollenkaan eilen. Nytkin sattuu kokoajan.
Tuosta kohti se vaivailee :/
Lisäks heräsin yöllä ylävatsakipuun, johon koitin juoda maitoa, käydä vessassa (ei auttanut), sit menin parvekkeelle istumaan rintsikoissa ja yöshortseissa, koska olin ihan hiessä siitä kivusta ja olin yhteensä joku 40 minuuttia hereillä yöllä sen takia! Mulla tuli sama homma Pärnussa, luulin silloin, että olin saanut ruokamyrkytyksen, koska kaikilla muillakin oli paha olo ja mm. mun pikkuvelikin voi pahoin heti ruuan jälkeen ja vielä yöllä.
Nyt siis mulla molempina kertoina on oksettanu, mutten onneks ihan oo oksentanut..
Kerroin tosta äidille, niin se veikkas, että mulla vois olla sappikiviä. Meidän suvussa (äidinäidinäidillä, äidinäidillä ja äidillä) on kaikilla tullut 20-30- vuotiaana sappikivet, niin en todellakaan ihmettelis, jos mullakin ne nyt sitten vaivais... :/
Tosi kiva jos nyt raskauden aikana mullakin noita kohtauksia rupeaa tulemaan enempi ja selviää, että mulla ois sappikivet, kun ei mua oikein voi leikata tässä nyt. Ellei ne sitten tyyliin rv 37 (vajaa 10 viikon päästä) leikkaa sappikivet ja vauvan 3 viikkoa etuajassa ulos tai jotain..
Tässä tietoa sappikivikohtauksista.

Sittehän mulla on nyt pari kuukautta ollut toi ristiselkä välillä tosi kipee, välillä se menee selällään/mahallaan makaamisesta, välillä kävelemisestä (huomaan ite käveleväni jo vähän notkoselkäsenä ton mahan takia). Monta kertaa meinannu lähteä jalat alta, kun noussut sohvalta tai sängyltä. Nytkin tällä viikolla makasin sängyssä kattomassa jotain ohjelmaa selälleen, nousin pissalle ja siel meinas jalat taas mennä alta niin, että nojailin kumarassa pesukoneeseen ja koitin yhellä kädellä ottaa yöshortsei alas..

Pakko varmaan mennä lääkäriin tässä joku päivä, niin sais kerrottua/selvitettyä/hoidettua noi kaikki vaivat.

Niin joo, mulla just loppu antibioottikuuri, kun mulla oli kainalossa jotain ihmeihottumaa ja edellee sormissa ja kaulassa on jotain ihme näppyjä O_o Kainalo onneks parani vähän mut noi muut ei.


Mitähän tää on oikeasti sitten, ku oon vanhempi/vanha? :o Oon varmaan jo 30-vuotiaana pyörätuolissa tätä menoa. Plaah.

Onneks on perjantai ja huomenna illalla jo asutaan uudessa kodissa ♥ Niin joo ja tänään on 8 viikkoa äitiyslomaan!

2 kommenttia:

  1. joo-o, hyvät on geenit ;). selkävaivanki osasyynä on hyyyyvin tod.näkösesti enempi vähempi sama vika kuin mulla ja mummilla.. kuten tiiätkin.
    noh, jos sulla kävis kuten viinillä- eli paranet vanhetessa vaikka :)

    <3

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti. Voisit muuten laittaa nimes viestin perään tai kirjoittaa "t. äippä" tms :) Ku näkyy vaan anonyymi :D

    VastaaPoista