perjantai 28. syyskuuta 2012

kuvia ja neuvolakuulumisia

Tänään oli neuvola, kuukaus sitten oli edellisen kerran.
Kaikki oli pääasiassa hyvin. Vauveli on jo viime kerrasta asti ollut pää alaspäin, välillä hän on tosin poikittain, kun tulee iskuja molempiin kylkiin samaan aikaan :D Neuvolatäti ei uskonut, että tyyppi kääntyis enää toisinpäin, sen verran tukevasti siellä kuulemma hengaili, jes. :)
Hemoglobiini mulla oli alhainen, pitää ruveta syömään rautatabuja joka päivä. Verenpaine oli hyvä- taas ja edelleen. :) Painoa mulla oli nyt tullut vajaa 3kg lisää, muttei sanonut siitä mitään, varmaankin ku mulla on aiemmin tullut vain se reilu kilo. Kohdunpohjamitta eli sf-mitta eli vauva about päästä peppuun oli 26cm, vähän meni keskikäyrän alapuolelle, mutta pysyi kuitenkin viivojen sisällä :) Vau.fi:ssä tosin lukee rv 30 kohdalla keskimääräisenä sf- mittana 26cm..
Nyt rupeekin sitten neuvolakäynnit jo tihentymään; kerran kahdessa viikossa. Kuuden viikon päästä kerran viikossa.
Su-ma joudun olemaan ravinnotta 12h, vettä saan juoda aamulla lasillisen, kun mainitsin niistä ylävatsakipukohtauksista ja suvun taipumuksesta sappikiviin, niin mulla katsotaan sappi- ja maksa-arvot varmuuden vuoksi.
Kerroin myös niistä ihme näpyistä mitä meillä on Kallen kanssa tullut, käski seurailemaan tilannetta.. Epäili, että vois olla jopa luteita. Hyi :D Nyt niitä ei tosin oo ilmestynyt, kuin mulla varpaiden väliin muutama yö sitten ja nyt oon ihanasti raapinut sen auki niin, että se oikein muhii, kirvelee, kutiaa ja kaikkea muuta kivaa.

Minä äsken, töistä tullessa, puol viikkoa huonosti nukkuneena tukka sateen jäljiltä ja tyvikasvun kera! :D (Ihmeen ihmiseltä näytän kuitenki :D Kai?)
Ihanaa, kun alkoi viikonloppu. Oon tänään ollut paljon kuolleempi, kuin eilen, vaikka nukuin viime yönä hurjat 7h! Ja olin töissäkin vaan 5h15min, meillä neuvolakäynnitkin kuuluu työaikaan. Eli vaikka tuun myöhään, niin saan silti lähteä normaaliaikaan, ihan kivaa! :) Meinasin kyllä silti jo kahden aikaan käydä sanomassa esimiehelle, että mulla on huono olo ja lähden kotiin, mut tsemppasin loppuun asti.
Välillä tekis kyllä mieli ottaa vähän sairaslomaa, kun tuntuu ettei vaan jaksa töissä. Mut toi tasan viis viikkoa, mitä mulla on enää äitiysloman alkuun menee kyllä vaikka päällään seisten. Ellen nyt ihan pala loppuun tai saa jotain masennusta, niin aion kyllä sitkeästi olla loppuun asti! En oo ollut kipeänäkään ku raskausviikolla 7 ja 10! :)

Nyt niitä kuvia, mitä lupailin. Laitan myös mun "ihanasta" arpisesta masusta makrokuvia, joten herkimmät, lopettakaa lukeminen nyt! :D Mun napa myös ei oo enää ihan normaaleimmasta päästä, kestäkää siis jos päätätte katsoa. :)

SE Kallen jättimargarita sunnuntailta, joka ei siis ollutkaan kuningatarmargarita, vaan mustikka.. Pahoitteluni :D

Ja nyt sitä kauhukuvaa todellisuutta. Vaihdettiin eilen toi raskausnapakoru, kun rupes  se normaali napakoru näyttämään siltä, että se kasvaa ulos, olis näköjään pitänyt jo aiemmin vaihtaa, tossa on enää tosi vähän ihoa välissä. Ja joo, toi napa, haha :D Se on tollanen ihme viiva vaan. Ja tässä siis pahimmat ja oikeastaan ainoat arvet (toistaseks)

Hihii <3

^_^

Ja maanantaina huolletut barbiekynnet :D On pinkkiä ja glitteriä! :)

3 kommenttia:

  1. rakas, se sf-mitta ei oo vauveli päästä varpaisiin vaan ns kohdunpohjan mitta..eli häpyluusta kohdun korkein pohja :)

    t äippä, taas :)

    VastaaPoista
  2. "Kohdunpohjamitta eli sf-mitta eli vauva about päästä peppuun oli 26cm" Niin, kohdunpohjamitta on aina about sama senttimäärä ku mitä vauva on päästä Peppuun, kuten oon kirjottanuki

    VastaaPoista
  3. no se nimitys sf tulee tietääkseni sanoista symfyysi (häpyluu/ -liitos) ja fundus (vatsa/ kohtu tms). ett jos on aina about sama kuin pää-peppu vauvalla niin Okay :). ko mittaan vaikuttaa myös lapsiveden määrä ym, ett vaik bebe ois esim pienempi mutta vettä enempi ku keskimäärin niin mitat ei sitte päde (vauvan kokoon) jne.

    äippä

    VastaaPoista