keskiviikko 6. helmikuuta 2013

voihan flunssa ja maidonlisäämisyritykset

Olin lauantaina ulkona- kyllä, tokaa viikonloppua putkeen. Hyi mua. :) 
Päätin malttaa lähteä siks, ku en oo sit pitkään aikaan menossa ja hyvällä ystävällä oli synttäripippalot. Kalle jäi poitsun kanssa kotiin.. 

Tällä kertaa humaloituminen onnistui- vähän liianki hyvin ja bileet venyki sit vähän pitkälle sunnuntaihin asti.. Ei muuten mitään, Kalle oli pärjänny poitsun kanssa hyvin, mut imetyksen kannalta tää oli tosi huono juttu. :( 

Ensinnäkin poitsu tottu pulloon, vaikka meillä onkin erikoistuttipullo, jonka pitäis sopia imetyksen yhteydessä. 
Tästä johtuen tyyppi koko maanantain itki pelkästään jo tissin nähdessään ja mulla ei tullut maitoa about ollenkaan.. Jouduin joka imetyksen jälkeen antaa pulloa, koska multa ei tullut oikeastaan mitään..
Välillä piti huijata ja antaa tuttia välissä, että poitsu rauhottuu ja sitten vaivihkaa sujauttaa tissi sen tilalle.

Eli sunnuntai-maanantaiyö meni kokonaan pullolla, kahdella syötöllä imetin alussa, kun yöllä se suostu imemään itkemättä, mut siinä vaiheessa ku imetys oli kestäny jo melkein toista tuntia ni päätin että mun on pakko itekin päästä nukkumaan ja oli pakko iskeä pulloa.

Maanantai-tiistaiyö meni niin, että annoin eka tissiä ja sit pulloa..

Eilinen päivä aloitettiin olemalla ihokontaktissa, jolloin poitsu suostu jopa syömään ja olemaan siinä noin tunnin ja multakin tuli maitoa..

Koko tiistai menikin sit oikeastaan poitsu tissillä- kauheita raivareita se raukka sai kokoajan. :( 
Pulloa joutu antaa päivällä joku kolme-neljä kertaa ja sit iltapullo tietty. Ei sitä voi nälässäkään pitää.

Viime yö meni pullotta- jes! 
Nostin sen tosin jo tokalla syötöllä sänkyyn meijän kanssa ni se sai imettyä mahdollisimman useasti ja mun ei tarvinnut herätä ns. kunnolla syöttämään..

Tänään annoin ekaa kertaa pulloa vasta neljän maissa ja kaks kertaa sen jälkeen on joutunu antamaan ja vielä sit iltapullo- siihen asti yritetään selvitä imetyksellä. Tänään se ei onneks oo raivonnut ihan joka kerralla tissillä, mut melkein.. Ja huomas, että sillä oli nälkä kyllä ennen ku annoin pulloa ekan kerran, mut yritin sinnitellä mahdollisimman pitkään, ettei se muistais kuinka paljon kivempi sitä pulloa on imeä. :p
Ihokontaktissa ei oltu tänään, koska mulla on kokoajan tosi kylmä- mulla alkoi eilen flunssa.. Kurkku kipee, lämpöä ja ihan kauhee nuha. Ois nyt alkanu ees sitte ku rupee toi imetys taas sujumaan.. Oon ihan kuollu. Poitsu on nukkunu nyt päikkärinsä meijän sängyssä partsista ja vaunulenkistä poiketen, koska mä oon nukkunut siinä samalla, enkä todellakaan siivonnu niinku yleensä. :D

Mutta joo, kauhee duuni tässä on taas saamaan imetys sujumaan uudelleen ja toivon tosissaan että se onnistuu. Uskoisin kyllä, ku parempaan suuntaan ollaan menossa kokoajan, mut aikaa ja hermoja se ainaskin vie.. :(
Nyt ei tarviikaan sit hetkeen bilettää- eikä kyllä tee mielikään.
Enkä menis jumppiikaan nyt vaikka olisin terve, koska pitää nyt mahdollisimman paljon tarjota tissiä ja toimittaa huvitutin virkaa, jos vaan poika huolii.

Viime vaunulenkiltä tää kuva- unohtui viime postauksesta.
Lauantaina Veeralle menossa. Kalle ja poitsu tuli siis alkuillasta mukaan sinne.
Ja minä lauantaina Veeralle menossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti