keskiviikko 17. lokakuuta 2012

ja jatkuu..

Nimittäin kipeysviikko numero 3 siis..

Perjantaina olin neuvolassa, siellä mulla oli painoa 1,1kg vähemmän, mitä viime neuvolassa! Mulla on siis yhteensä tullut raskauden aikana "jopa" 3,3kg :D
Sf-mitta oli 28cm, eli ihan vähän alakäyrällä mennään, mutta neuvolatädin mukaan kasvaa hyvin ja tasaisesti.
Vauvan sykkeet oli hyvät, mun verenpaine oli hyvä, hemoglobiini mulla on edelleen aika alhainen (115) rautatableteista huolimatta..
Neuvolan jälkeen jouduin terkkarille ja labraan noiden leukkareiden takia, eipä ne mitään sen enempää saaneet selville, kuin työterveyslääkärikään. Lääkäri soittaa mulle ens viikolla tuloksista, aiemmin jos jotain ihmeellistä selviää.

Lauantaina oltiin auttamassa mun pikkuveljen ja isäpuolen muutossa. Pikkuveli siis muutti omaan kämppään ja isäpuoli "tilalle" virallisesti. Mä en oikeastaan tehnyt muuta kuin laitoin Joken kämppään verhot.
Sit jäätiin hengailemaan äidin ja Lassen luokse muuton jälkeen (mun eno jäi kanssa) ja meijän piti sit lähteä Kallen kanssa kotiin samaan aikaan, kun nuoripari lähti hutveltamaan, mutta mentiinkin sitten niiden kanssa. Oli taas näköjään niin ei-kipeä olo, kun olin ottanut lääkkeen, että jaksoin sit mukana ihan pilkkuun asti. Käytiin Mäkissäkin (oli muuten hieman ahdistavaa siellä Mäkkärissä, ku jengi oli supersoossissa, huojui, töni ja kettuili, hyi) vielä yöllä ja äiti ja Lasse heitti meidät taksilla kotiin. :)

Sunnuntaina käytiin Anttilassa, ku siellä oli alennukset. Oltais haettu mulle kamera 35 eurolla, mutta ne oli tietty jo loppunut siinä vaiheessa. Ei siis ostettu muuta kuin Kallelle verkkarit, mulle 2 hiusväriä ja 3 kynttilälyhtyä/juttua olkkariin. Sen jälkeen heitettiin Leevi- koiruli iskälle ja hengailtiin kotona rauhassa loppuilta.

Maanantaina mulla oli vielä saikkua, enkä tainnut tehdä yhtään mitään muuta, kuin lepäsin :)
Niin joo, ja maanantaina alkoi jo 33. raskausviikko! :)
Ja Liberon raskauskalenterissa lukee näin;


Eilen mulla oli taas lääkäri, jota ennen kävin labrassa vaihteeksi. Nyt mulla on sitten taas uus antibioottikuuri käynnissä, koska mulla on poskiontelontulehduskin! Ihanaa..
Lääkärin jälkeen menin edeltä Itikseen ostamaan kaikki peruspalkkapäiväostokset ja kaikki loput jutut vauvalle. Nyt on siis vaipat ja kaikki hommattu ja valmiina hoitopöydällä, vauva puuttuu vaan!
Sit käytiin hakemassa meidän Emp- paketti, jossa tuli mm. ruokalappu vauvalle ja pari pääkallotuttia :D

Hoitopöydän alatasolta löytyy siis vaipat, Bepanthenia, Septidiniä, harja, perusrasva, kylpyveden lämpömittari, suihkusaippua tms, hoitoöljyä, vanulappuja, vanupuikkoja ja kynsisakset. Lisäks ostin tuon takana olevan paketin kertakäyttökosteussuojia, esim. hoitolaukkuun.. Hoitopöydän alatasolta löytyy myös vauvalle oma pyykkikori ja roskis.

Pitäähän joka rokkivauvalla tällänen ruokalappu olla!

Ostin vaunuihin tälläisen kätsyn telineen, mihin saa vaikka tuttipullon toiseen ja äidille kahvin toiseen juomatelineeseen :D


Lisäks ostin jotkut tälläiset "kassikoukut", tiedä sitten, miten kestää esim. jotain kauppakassia, mut kokeilun vuoks :D


Saatiin tällaiset partsivaunutkin ilmatteeks Kallen työkaverilta, pitäis vaan pestä nää, mut muuten oikein hyvät partsille! Tonne aluks vaan se pehmeä kantokoppa mukaan :)

Raavin taas mun jalan auki kahdesta uudesta kohtaa, just kun toi vanha haava rupes parantumaan. Nyt taas kivat rasva- ja vanulappuviritykset päällä kävellään täällä. Ihanasti tarttuu hiuksia ja muuta näköjään jalkaan kii ja kynnet on ihanan väriset kaliumpermanganaattikylvetysten jäljiltä. :D

Miizga ja Miskan hauskat nukkumisasennot :D

Uus ovimatto, joka heti täynnä lehtiä ja muuta kökköä, ärsyttävä syksy!
Niin joo, lääkäri soitti mulle äsken, ne oli labrasta laittanut siltä soittopyynnön mulle, koska labratädit oli huolestuneet mun leukkareista! :D Oli siis eilisessä verikokeessa edelleen 21.. :p
Nyt saikkuillaan siis tääkin viikko, maanantaina ehkä pääsen jo töihin, mikäli oon parantunut. Töitä olis vielä ens ja sitä seuraava viikko ennen äippälomaa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti